пятница, 6 апреля 2018 г.

Новизна курсу «Методика навчання іноземних мов»
Типова програма курсу «Методика навчання іноземних мов» є абсолютно інноваційною. Досі цей курс викладався по-різному в залежності від навчального закладу: то один, то два семестри. Ми змінили тривалість курсу: він буде розпочинатися з другого року навчання, після фундаментального курсу підготовки, і буде викладатися 3 роки – аж до підсумкової атестації. Щодо кількості годин, відведених на методику, ми пропонуємо змінити цю жалюгідну цифру 4%, яка в академічних годинах становила від 54 до 108. Тепер ми відводимо 660 годин на підготовку вчителя іноземної мови, які будуть присвячені виключно методиці. Допроектне дослідження показало, що у більшості університетів мовою викладання цього курсу була переважно українська. Нова програма передбачає викладання тільки англійською мовою, завдяки чому ми розвиватимемо першу компетентність – спілкування іноземною мовою. «Методика навчання іноземних мов» більше не буде виключно теоретичною дисципліною. Відтепер вона зосереджена на розвитку вмінь для навчання англійської мови, а шкільна практика стає повністю інтегрованою у курс із методики.
Профіль майбутнього вчителя англійської мови
Кожен модуль нової програми має дуже чіткі результати учіння. Вони відображають як предметні компетентності, так і загально ціннісні життєві компетентності. На основі цих компетентностей, що протягом чотирьох років формуються у студентів, ми склали профіль учителя іноземної мови. Він містить такі складові: «Розуміння учнів», «Планування уроків та навчальних курсів», «Організація уроку», «Оцінювання навчальних досягнень учнів», «Знання предмета «Англійська мова»,  «Знання предмета «Методика навчання іноземної мови», «Керування власним професійним розвитком». Найголовніше, що у профілі немає імперативу – «вчитель повинен». Наш профіль вчителя базується на рефлексії – «я можу», «я знаю», «я вмію». «Я знаю своїх учнів», «Я знаю, вмію й можу планувати уроки та навчальні курси», «Я знаю і я ефективно організовую роботу у класу», «Я знаю і вмію оцінювати навчальні досягнення учнів», «Я володію англійською мовою та методикою викладання англійської мови», «Я знаю шляхи професійного розвитку». Ці дескриптори закладені у профіль майбутнього вчителя англійської мови нового покоління.
Важливо, що змістовні модулі цієї програми можуть бути використані для підготовки фахівців із викладання будь-якої мови, адже нова програма передає загальні цінності вчителя іноземної мови ХХІ століття.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

Новизна курсу «Методика навчання іноземних мов» Типова програма курсу «Методика навчання іноземних мов» є абсолютно інноваційною. Досі ц...